احسان محمدی فاضل: بر اساس گزارشCNBC یوبر برای تقدیم شعبه کسب وکار جنوب شرقی آسیا یش به به رقیب سنگاپوری خود گرب است یوبر در مقابل گرب چه در زمان انجام قرارداد و چه پس از آن منصف است .
منبع CNBC چنین ادامه میدهند که این معامله بخشی از استراتژی اوبر برای کمک به کاهش هزینه ها در ادامه عرضه سهام برنامه ریزی شده است. این شرکت در سال 2017، 4.5 میلیارد از فروش 7.5 میلیاردی اش را از دست داد که یعنی تقاضای زیادی برای خدماتش وجود دارد، اما نیاز به اقدامات خاص ضروری است و باید بر مناطق قوی اش تمرکز کرد.
اما یک نگاه نزدیک تر نشان میدهد این تصمیم چیزی بزرگتر از تصمیم یک شرکت مبنی بر خروج از بازار چالشی است.
آسیا به طور کلی برای یوبر سخت بوده است، با خدمات منطقه ای که پیوسته با آمریکا در مقابله بوده است. یوبر هم چنان در چین مورد استفاده قرار نمیگیرد، جایی که مجبور شد اقداماتش را به شرکت Didi chuxing در سال 2016 واگذار کند. در هند، پلت فرم "تاکسی اولا" 3 درصد از سهم بازار را در کسری از ثانیه از یوبر ید، علی رغم موقعیت مناسب یوبر برای برد در آنجا، اولا هم اکنون با داشتن 15 درصد از بازار رهبر بازار است.
اما نکته اینجاست: دیدی، اولا و گرب همگی سرمایه های زیادی را از SoftBank ژاپن دارند. ماه گذشته، این بانک سرمایه گذاری 1.25 میلیاردی در یوبر انجام داد و بزرگترین سرمایه دار این شرکت کند. بر اساس این روابط، کوارتز اخیرا سافت بانک را پادشاه این عرصه خوانده است.
معامله اوبر با گِرَب میتواند سافت بانک را به رهبر جریان رقابتی برای خدمات نقل و انتقال یا به زبان دیگر، تقسیم عرصه های آن به مناطق کوچک ترتبدیل کند. یکی از اعضا هیئت مدیره اوبر پس از معامله با سافت بانک، تاکید میکند که اوبر باید بر آمریکا و اروپا متمرکز باشد. همچنین این شرکت هنوز میتواند در امریکای لاتین و خاورمیانه قوی باقی بماند.
تا این لحظه معامله جنوب شرق آسیا ممکن است به حفظ تعادل اوبر به طور کلی کمک کند، همچنین نمایش دهنده تنظیم اهداف جدید است. همانطور که در کتاب یکی از نویسندگان نشریه فورچون آمده است، یوبر به یکباره در حل فروش شعب جهانی است. اکنون، در مواجهه با موانع قانونی و رقابتی در ده ها بازار، و با رهنمون شدن به مسیری هموار بر اساس نظریات سرمایهگذاران، ممکن است مجبور شود روش های جدیدی را به کار گیرد.
درباره این سایت